Τηλεοπτικό spot  

   

Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο

12-05-2014
Μαθήματα γραμμικού σχεδίου Με τον όρο γραμμικό σχέδιο, εννοούμε τη σχεδίαση με τη βοήθεια γεωμετρικών...
   

Τελευταία Νέα  

   
   

Ο Στράτος Στρατηγάκης καλεσμένος του φροντιστηρίου «Προοπτική» μίλησε σε μαθητές και γονείς για το «Νέο Λύκειο και το νέο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ»

 

Το φροντιστήριο «Προοπτική» στο πλαίσιο της αντίληψής του για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των μαθητών και των οικογενειών τους, διοργάνωσε σήμερα Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού συμβουλίου Κοζάνης (Κοβεντάρειο) ημερίδα με θέμα: «Νέο Λύκειο-Νέο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ», με εισηγητή τον Σύμβουλο Σταδιοδρομίας-εκπαιδευτικό Στράτο Στρατηγάκη.

 

Ο κ. Στρατηγάκης, έγκριτος αρθρογράφος των εφημερίδων Καθημερινή, Ελευθεροτυπία και Αγγελιοφόρος και σχολιαστής εκπαιδευτικών θεμάτων στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, παρουσίασε και ανέλυσε ενδελεχώς το νόμο για το Νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που ήδη άρχισε να εφαρμόζεται για τους μαθητές της φετινής Α΄ Λυκείου. Οι μαθητές και οι γονείς είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήματα και να πάρουν υπεύθυνες απαντήσεις.

Μιλώντας για το Νέο Λύκειο ο κ. Στρατηγάκης τόνισε πως είναι πολύ μεγάλο λάθος να αγχώνονται τα παιδιά, με τις νέες αλλαγές του υπουργείου. «Τα παιδιά που διαβάζουν δεν έχουν κανένα φόβο και κίνδυνο», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Στρατηγάκης. Σύμφωνα με τον κ. Στατηγάκη με το νέο σύστημα οι βασικές αλλαγές είναι πως γίνεται πιο δύσκολη η προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη, καθώς χρειάζεται γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τουλάχιστον 10 από 9.5 που ήταν πέρσι. Επιπλέον πρέπει στην Άλγεβρα, τα Μαθηματικά, τα Αρχαία και τα Νέα Ελληνικά να έχει τουλάχιστον 10 μ.ο ο μαθητής και στα υπόλοιπα τουλάχιστον 8. «Οι αδύνατοι μαθητές κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός Λυκείου και ουσιαστικά να ωθηθούν στο Τεχνικό Λύκειο», τόνισε ο εκπαιδευτικός κ. Στρατηγάκης.

Στην Τρίτη Λυκείου η σημαντική αλλαγή είναι πως πια δεν μπορεί ένας παιδί όπως γίνονταν μέχρι τώρα να αποφασίσει τον Ιούνιο αφού δει τους βαθμούς του αν θα δηλώσει για παράδειγμα Πολυτεχνείο

η Ιατρική, άλλα θα πρέπει αυτό να το έχει αποφασίσει στις αρχές Σεπτέμβρη της Τρίτης Λυκείου.  Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Ανδρονικίδης Διευθύνων Σύμβουλος- Μαθηματικός του Φροντιστηρίου «Προοπτική»  δήλωσε: «Δεν φτάνει πια ως φροντιστήριο να παρέχουμε κλασικές φροντιστηριακές υπηρεσίες και να ετοιμάζουμε τα παιδιά με τον καλύτερο τρόπο και την καλύτερη προετοιμασία, ώστε να περάσουν στην σχολή της πρώτης προτίμησης τους. Πλέον χρειάζεται τα παιδιά να έχουν και μια σωστή συμβουλευτική σε ότι αφορά τον Επαγγελματικό τους Προσανατολισμό».

Το Γενικό Λύκειο

Όσοι επιλέξουν το Γενικό Λύκειο θα διδάσκονται στην Α’ Λυκείου μόνο μαθήματα γενικής παιδείας και καθόλου εξειδίκευσης, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα. Στη Β’ Λυκείου υπάρχουν δύο ομάδες προσανατολισμού (το αντίστοιχο των κατευθύνσεων που έχουμε τώρα) που αντιστοιχούν στη θετική και τη θεωρητική κατεύθυνση με 2 μαθήματα 5 ωρών εβδομαδιαίως, έναντι 3 μαθημάτων με 7-8 ώρες μέχρι σήμερα.

Στη Γ’ Λυκείου οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται 5 και οδηγούν στις αντίστοιχες σχολές. Οι ώρες εξειδίκευσης αυξάνονται θεαματικά στη Γ’ Λυκείου και από 12, που είναι σήμερα, γίνονται 20. Η προαγωγή από τάξη σε τάξη και η απόκτηση του απολυτηρίου Λυκείου δεν απαιτούν πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά ενδοσχολικές εξετάσεις στις οποίες, όμως, το 50% των θεμάτων θα θέτουν οι διδάσκοντες καθηγητές και το 50% των θεμάτων θα επιλέγονται με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων που θα δημιουργηθεί.

Οι εισαγωγικές εξετάσεις

Οι εισαγωγικές εξετάσεις για τις ανώτατες σχολές θα γίνονται μετά τις απολυτήριες εξετάσεις σε 4 μαθήματα, όπως είχε τονίσει σε άρθρο του στην «Ελευθεροτυπία» ο κ. Στρατηγάκης ανάλογα με την ομάδα προσανατολισμού που έχει επιλέξει στη Γ’ Λυκείου ο μαθητής. Οι ομάδες προσανατολισμού είναι 5.  Ήδη μια ανισορροπία υπάρχει στην κατανομή των σχολών στις 5 ομάδες προσανατολισμού, όπως μπορούμε να υποθέσουμε, αφού τίποτε σχετικό δεν έχει οριστεί, ούτε σ’ αυτό το σημείο. Έτσι υπάρχουν η ομάδα προσανατολισμού των θετικών και τεχνολογικών επιστημών με περίπου 200 τμήματα και η ομάδα των παιδαγωγικών με 19 τμήματα.

Τα τμήματα με απόφασή τους θα μπορούν να ορίζουν συντελεστή βαρύτητας σε ένα μάθημα, ώστε να ευνοούν την εισαγωγή των υποψηφίων που είναι καλοί σ’ αυτό το μάθημα και εκεί εξαντλείται η συμμετοχή τους στην επιλογή των φοιτητών τους. Παράλληλα, ως 5ο μάθημα θα μετράει ο βαθμός και των τριών τάξεων του Λυκείου με διαφορετικούς συντελεστές σε κάθε τάξη. Ο βαθμός αυτός θα ονομάζεται Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ). Αν οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι καλύτερες από το ΒΠΑ θα προστίθεται μία μονάδα στη βαθμολογία κάθε τάξης πριν εφαρμοστεί ο τύπος, ώστε η βαθμολογία του σχολείου να μη χαλάει πολύ τις επιδόσεις των υποψηφίων. Έτσι θα μετράνε τα Θρησκευτικά στην εισαγωγή στην Ιατρική και οι μαθητές θα γίνουν κυνηγοί του 20 σε όλες τις τάξεις, σε όλα τα μαθήματα.

kozan.gr

   
   
   
   
© Φροντιστήριο Προοπτική Κοζάνη